Assalamualaikum atau sejahtera ke atas kamu :D

Friday, July 1, 2011

Takut

                                                       TAKUT

Salam. Okay sambung balik minggu lepas, padangan aku tentang takut berkait dgn hitam.... Sebab korang.. dan juga saya biasanya takut dalam keadaan gelap. Hitam/gelap nih  nampak sunyi je kan-kan? Bila aku fikir balik, hmm... mungkin perasaan yang tidak tahu atau tertanya-tanya? gelap... kita xtahu ade ape kat dlm tuh so.. time tuh mula la kita fikirkan yg bukan2, termasuk lah bisikan dr syaitan supaya kita lupa untuk takut pada Yang Satu iaitu Allah S.W.T. Okay kita rewind skit. hehe. Hantu! haa. biasa sgt klu takut hantu. Ade 2 sebab kita kata hantu itu wujud. Korang pernah nampak x? Hehe. Ada ustaz menerangkan bahawa sbab pertama, kita nampak illusi kita je. Haih mcm panjang lebar lak cerita aku kali nih.. Hmmm.. tak mengapa. teruskan membaca :P haha. yang kedua memang ade makhluk di situ. Samada syaitan atau pun jin2 suma tuh. TAPI ! ! jin dan kita adalah berlainan alam.. samada jin masuk dunia kita atau kita masuk dunia jin.*ini pernah berlaku. Kalau jin msok dunia kita maka Aku dapat melihatnya dan korang pun dapat melihatnya. Kalau kita je nampak, org lain xnampak kemungkinan besar ianya ilusi. Syaitan pun boleh muncul tapi dia bole muncul dlm bentuk/rupa ape sahaja yg dia nak jadi. KERANA ! ! syaitan, tiada bentuk yg khas. Kerana syaitan di perbuat dari api...... sebab tu kita nampak manusia berkepala kambing la, pontianak la. hehe. Mesti dah ramai yang terfikir kenapa hantu kat barat dengan hantu dekat sini lain-lain? hehe. Itulah sebab nya. Syaitan atau ilusi mata. Setakat nih ade kekeliruan? Kalau ada jangan segan utk bertanya, Insyaallah saya dpat menjawab. Okay kalau takut untuk bertanya. Itu KEMUNGKINAN ego diri. So next topic ialah EGO broooo.... :D Salam.

1 comment:

  1. OHH MYY GODD ini sangat cool :D
    banyak gila information yang aku tak tahu tapi aku dah tahu lepas baca ni :D
    good job bro !

    ReplyDelete